根深蒂固

>> Thursday, May 01, 2008

总是努力让自己保持安全距离。
什么都好。人也好,事物也好,感觉也好。
不进不远。我一直以为是最好的距离。

我承受不了压力。或许一部分原因是我承受不了失败。
所以即使我一直绕着外围跑也好,我就是不让自己靠近那些容易引火自焚的事物里。
我是胆小的。
所以看了鬼戏后,我总会在晚上留盏灯。我真的,有点,怕。

而事实是,最安全的距离,也将是最没有收获的范围。
因为天下没有白吃的午餐。
要不想空手而归,总也得付出些什么。

所以有时候,我会想,不如就干脆什么都不要。
不期望拥有什么,或许也不需要担心失去什么。

消极。这是消极的想法。
而,我只是担心它早已根深蒂固了。

Photobucket

1 comments:

the chubby dodo 10:14 PM  

hi dear...
true indeed that there's no such thing as a free lunch on in this world... guess it just depends on the price one pays for that lunch... though there's some truth in the saying of "no pain no gain"... fear... in itself... and that of failure's just as real... no one can or'd ever blame u for that... though it's said that a leopard never changes its spots... change's also inevitable... evolution's evidence of that fact... so don't worry too much about it... even the oldest tree with the deepest roots can be dug up... u may not be that deeply rooted for all we know... so chin up... and face your fears... only when u're ready to...


love...
ade

p.s: very sorry for forgetting to sign off... my bad...

寂寞只是喜欢把自己叠地高高地

就是这样

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP