这几天我开不了口

>> Saturday, July 12, 2008

因为要绑牙,我又去见了我很喜欢的牙医(不是喜欢见牙医,是我的牙医很好人,我很喜欢她)。
牙医小姐是个很好的医生,而我或许是她遇过最多问题的病人吧。
上次的我小小大牙由她操刀,费尽了九牛儿虎之力才把它拔出来。
这次,是我的大大智慧牙需要离我而去。可是因为这大大智慧牙很害羞。藏在牙肉里。所以牙医小姐说,要由她老公来操刀,把牙肉切开,再把它拔出来。
老实说,手术进行时我真的很想骂粗话。

他X的。什么死鬼智慧牙啊!怎么这么难拔?!
(这或许也是牙医先生的os吧)

大大智慧牙很大颗。虽然牙医先生说,我的手术算是顺利的了。因为我用了大概半小时把大大智慧牙拔出来,而有些人要用上一个小时呢。
而我觉得或许这种东西是需要两面夹攻的。
因为牙医先生一面拔,我就一面在心里说,“你快出来吧,不要这么硬颈!出来吧!让妈看你一眼~”
所以它就这么出来了。
虽然我一点也不觉得这手术是顺利的。因为牙医先生用不知名武器(因为眼不见为净,我尽量压抑好奇心不去看)钻了我的牙齿好多次。加上他非常用力的拉拉扯扯后才终于把牙齿拔出来。
重点是,费用450整(据医生的说法,因为我还有另一颗智慧牙要拔,所以discount给我,原本500)。
突然觉得有点不歹。
因为 别人拔1个小时也用一样的价钱。我的半个小时,也要450,所以,不歹。

现在才是我人生痛苦的时刻,因为我要眼睁睁得等待麻醉药过去,然后慢慢地觉得越来越痛。。。
不如我把自己打晕算了。。。因为我现在的心里压力超大的,害怕害怕。

ps:
这两天我就是名副其实的气质少女了。因为牙痛实在让人“开不了口”。

8 comments:

dp 11:01 PM  

我的七百五
所以還有一隻沒錢拔

那個幫我拔牙的黑人牙膏叔叔邊哼歌遍很用力地鋸開我的牙。
重點是他的大眼鏡被保養得很好,像鏡子一樣

下次我可以自己拔,基本上整個過程都看到了。

Mei Sim 2:20 PM  

一只七百五?
狂贵的。
我也是还有一只没拔,下星期去受刑。
我的医生没那么享受,不过他每一个不一样的步骤都向我讲解,“现在要XX骨头”(不知道是怎样我的骨头,因为我不敢太认真听)。。。然后“现在要弄碎你的牙齿。。”
所以,你要绑吗??

the chubby dodo 10:45 PM  

hi dear...
was lucky enough to be one of the few to be without wisdom teeth... maybe that explains the level of stupidity at the same time... anyways... hope it ain't hurting too much... my girlfriend had a swollen mouth from getting the wisdom teeth out and had to be drinking food up in a straw... your mention of braces makes me miss mine a hell lot though... seriously... feels funny without the metal in the mouth... my work people used to call me "gigi besi"... think that's the translation to "metal mouth" or something long those lines??? be up again next week... hope to see u again... -hug- meanwhile... have lots of fun since the papers're over... and thanks for sympathizing with me on the movie bit... being dragged certainly ain't no fun... so being called poor thing really's an understatement... aight... take care now... -hug-


love...
ade

淑仪 11:08 AM  

没关系,现在是淑女,
一年后就会变成有洁白整齐贝齿的美女,笑起来像牙膏广告那样,有闪闪发亮的星星在你的牙齿上闪耀着。。。

Mei Sim 2:13 PM  

dodo~~~
haha... i dont think the wisdom teeth really indicate my intelligence level... or else, i wont have it! haha... by the way.. wish u will have a good movie time in the future ~~ haha.. if u close your eye.. he is not that bad lah.. by the way... i m going to be the next gigi besi soon.. wish me good luck~~~ :)
see ya :)

Mei Sim 2:14 PM  

我也实在希望真的能成功绑牙。。
那种牙齿整齐都不行的感觉应该很爽。。XD

the chubby dodo 9:10 PM  

hi dear...
it's ok... think u're pretty smart already without the wisdom teeth in all honesty... as for the good movie... ack... u don't say... good movies're far and few... as in the ones that're really worth paying for to sit and cramp up in the cinema for without your favourite snack and drink by your side and the remote control to stop as and when u need to head to the bathroom... not to mention the absence of extra cut out bits that normally comes with the dvd as a bonus cd or something... idiots like me spoil the movie market...;)!!! and u're too kind dear... close one eye and he's not too bad??? it's close both eyes... wear blinders and a blindfold and maybe another pair of blind man type dark shades before that can even be considered... hope the bracing'll be ok for u... mine got a little screwed up and been trying and still am trying to find the orthodontist to rectify it... redo at worst... not that me mind... a mouthful of metal and bad pronounciation were the days...;)!!! oh... the rubberbands too...;)!!! -hug-


love...
ade

Unknown 9:49 PM  

镁三金,你什么时候要绑牙?昨天我也见了牙医,我要求他帮我种牙,但遭拒绝。。。。

他建议我绑牙,需要一年半的时间。我还打算看公司的意见呢!你呢?决定了吗?

大家往牙齿整齐到不行的目标前进吧!

寂寞只是喜欢把自己叠地高高地

就是这样

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP